piątek, grudnia 29, 2006

Jak ja nie cierpie opóźnień / I hate delays

Na ten weekend planowałem wymianę sprzęgła i koła zamachowego. Ale nic z tego, bo muszę czekać na ostatni kawałek układanki: wspornik silnika. Przed świętami musiałem odesłać paczkę z niekompletnym wspornikiem, a w tym tygodniu miałem dostać drugą przesyłkę. No i dupa zbita, bo UPS powiedział, że dojdzie dopiero w przyszłym tygodniu. Niech to szlag.

---

This weekend I planned replacing flywheel and clutch. But I have to change my plans, as I have not received last piece of the puzzle: an engine support. Just before Xmas I had to send back a parcel with one due to missing parts, and this week I was supposed to get replacement. But I won't. UPS told me it will be delivered next week. Crap.

wtorek, grudnia 26, 2006

(Mk4) Wymiana czujnika temperatury i włącznika świateł awaryjnych / Replacing temperature sensor and hazard flasher switch

Wczoraj wymieniłem w Mroofce czujnik temperatury płynu chłodzącego i włącznik świateł awaryjnych. Na włącznik w sumie jest akcja wymiany, ale po ostatnich przejściach z serwisem sam sobie wolałem to zrobić.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego też zaczął wariować już wcześniej, ale ostatnio dopiero wywalił jakiś błąd. W sumie wymiana jest prosta: odłączyć akumulator, odłączyć czujnik, wyjąć zawleczkę, wyjąć czujnik (nie trzeba spuszczać płynu chłodzącego!), upewnić się, że stary oring nie został w środku, nałożyć nowy oring na czujnik i wciśnąć czujnik na miejsce, zabezpieczyć zawleczką i podłączyć z powrotem wszystkie kable.

Wyłącznik świateł awaryjnych jest trochę wrednie umieszczony. Zamiast wyciągać wszystkie włączniki po kolei, lepiej wyciągnąć radio (przy pomocy specjalnych kluczy), wysunąć szufladę uchwytu na kubki i wypchać włącznik od spodu.

---

Yesterday, I replaced a cooling temperature sensor and a hazard flasher switch in Mroofka. There is a recall for a switch as far as I know, but after my recent experience with the service department I decided to do it on my own.

The temperature sensor had acted weirdly before, but recently it has thrown a code. The change is straight forward: disconnect a battery, disconnect the sensor, remove the retainer, remove the sensor (it is not necessary to drain the cooling liquid!), make sure an old o-ring is no longer in place, attach new o-ring to the temperature sensor, stick the sensor back in place, secure with the retainer and connect all cables.

The hazard flasher switch is located in an ugly place. Instead of taking out all the switches, it is easier to pull out the radio (with the special keys), remove the cup holder and push the switch from the back.

poniedziałek, grudnia 18, 2006

Wymiana sprzęgła i koła zamachowego, cz. 1 / Replacing flywheel and clutch, part 1

W zeszłym tygodniu przyszły narzędzia wymiany sprzęgła: / Last week I received tools for clutch replacement:

1. VW 3067: Blokada koła zamachowego / Flywheel holding tool


2. VW 3190A: Narzędzie do centrowania tarczy sprzęgła / Clutch disk centering tool


3. VW T10027: Narzędzie do ustawiania mechanizmu wybierania biegów / Tool for adjusting the gear selector

Uwaga: Nie jest konieczny przy samej wymianie sprzęgła/koła zamachowego.
---
Note: This one is not required for the flywheel/clutch replacement.

4. Podnośnik do skrzyni biegów. / A transmission jack.



5. Wspornik silnika. / An engine support.

środa, grudnia 06, 2006

Uszkodzone sprzęgło, kontynuacja / Broken clutch, sequel

Dostałem dzisiaj telefon, że sprzęgło jest naprawione. Zobaczymy co zepsuli. Nie żebym narzekał, ale nieopatrznie pozwoliłem im wymyć samochód. Jak pojadą na myjnie automatyczną to po zawodach.

Aktualizacja 2006-12-18: w samej rzeczy zepsuli kilka elementów. Urwali zaczep dywanika przed siedzeniem kierowcy (po kija to wogóle ruszali?) i pogięli rurki doprowadzające paliwo wzdłuż bloku silnika, tak że nie można ich z powrotem złapać w zatrzask. Co za nędza nie serwis.
---
I got the call today that the clutch was fixed. I wonder what was broke in a meantime. Not that I don't believe in their qualifications, but I carelessly agreed to have my car washed. If they take it to the automatic car wash, I am done.

Update 12/18/06: they indeed broke few things. The clip of the floor mat is broken in front of the driver's seat (why touching the floor mat?) and fuel lines next to the engine block are bent, so I cannot even put them back to the holding clip. What a disaster this service.

piątek, grudnia 01, 2006

Uszkodzone sprzęgło / Broken clutch

Dwumasowe koło zamachowe Sachs / Dual Mass Flywheel by Sachs.









Skrzynia biegów / Transmission.



Łożysko wyciskowe / Clutch bearing.

Blogger Unknown na to / said:

Problemy z turbosprężarkami dotykają coraz większej liczby aut. Choć teoretycznie turbina powinna starczyć na całe „życie” silnika, z wielu powodów jej żywotność okazuje się znacznie krótsza. W dieslach trwałość turbiny szacuje się na około 150-200 tys. km. W jednostkach benzynowych wytrzymują one nieco dłużej, co wynika m.in. z prostszej konstrukcji, a także z innych warunków pracy. W przypadku silników Diesla zdecydowana większość turbosprężarek ma konstrukcję ze zmienną geometrią, przez co wzrasta ich cena, a naprawa jest niemożliwa bądź nie przynosi spodziewanych efektów. W benzyniakach jak na razie stosuje się niemal wyłącznie turbosprężarki ze stałą geometrią, które się regeneruje, i to z dobrym skutkiem. Jest to możliwe ze względu na łatwy dostęp do oryginalnych części zamiennych. Jeśli do tego warsztat wykonujący [url=http://regeneracja-turbosprezarek.pl]regeneracja turbosprężarek[/url] ma odpowiednie wyważarki (również do wyważania dynamicznego), zregenerowana turbina pod względem jakości powinna dorównywać nowej, a koszt naprawy to 600-1200 zł. Naprawa nie zawsze możliwa Naprawa turbiny ze zmienną geometrią budzi dużo kontrowersji. Producenci nie dostarczają do nich oryginalnych części, poza tym warsztaty nie dysponują specjalistycznymi urządzeniami do pomiaru natężenia przepływu powietrza. Z tych powodów teoretycznie nie ma możliwości wykonania profesjonalnej naprawy takiej turbosprężarki, dającej gwarancję, że będzie miała ona odpowiednią wydajność przy konkretnych obrotach silnika.

3:57 PM  
Blogger Joasiak na to / said:

Wymiana sprzęgła w moim aucie była istną katorgą, bo wraz ze sprzęgłem musiałem wymienić też skrzynię biegów. Udało mi się całe szczęście dostać szybką pożyczkę z https://taktofinanse.pl/pozyczka-takto. Auto całe szczęście udało się szybko naprawić i mogłem znowu dojeżdżać nim do pracy

3:50 AM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close