piątek, października 31, 2008

(Mk5) MFA Plus / Hi-line Cluster

PrzedBefore
PoAfter
Ostrzeżenie 1: jak widać na załączonych zdjęciach przebieg nowego licznika jest taki sam jak przebieg starego licznika. Zmiany przebiegu mogą powodować konsekwencje prawne w zależności od obowiązującego w danym miejscu prawa.Warning 1: as you can see the odometer of the new cluster is the same as the old one. The changes to the odometer might result in the legal consequences depending on the local law.
Ostrzeżenie 2: opisana poniżej procedura działa do roku modelowego 2006.Warning 2: the procedure described below works fine up to model year 2006.
Narzędzia:Tools:
1. Śrubokręt TORX T20
2. VCDS 8.1
3. VAG K+CAN Commander 1.4
1. Torx T20
2. VCDS 8.1
3. VAG K+CAN Commander 1.4
1. Odczyt zawartości immobilizera ze starych zegarów1. Reading immo data from old cluster
Przekręcić kluczyk i uruchomić VAG K+CAN Commander 1.4.Turn on ignition and start VAG K+CAN Commander 1.4.
Zapisać gdzieś oryginalne kodowanie (u mnie było 21403).Write down original coding (mine was 21403).
Zapisać gdzieś oryginalny przebieg (u mnie było 88050km).Write down original odo record (mine was 88050km).
2. Wymiana licznika1. Swapping cluster
Wyjąć kluczyk. Wyciągnąć i opuścić maksymalnie kierownicę. Wyciągnąć plastik pod licznikiem.Turn off ignition. Pull out and down the steering wheel. Pull out the trim below the cluster.
Odkręcić dwie śruby Torx 20.Remove two Torx 20 bolts.
Wyjąć licznik.Pull out cluster.
Zainstalować nowy licznik w odwrotnej kolejności. Ekran nowego licznika na dzień dobry.Install new cluster in reverse order. New cluster welcome screen.
3. Wgranie danych immo do nowych zegarów3. Saving immo data to new cluster
Przekręcić kluczyk. Aktywacja immobilizera.Turn on the ignition. The immo activates.
Radio też poprosi o kod.Radio will ask for the code as well.
Uruchomić VAG K+CAN Commander 1.4 ponownie.Start VAG K+CAN Commander 1.4 again.
Uaktualnić przebieg.Adjust odo record.
4. Kodowanie i adaptacja4. Coding and adaptation
Uruchomić VCDS. Wyczyścić wszystkie błędy.Start VCDS. Clear all DTCs.
Zmienić kodowanie zegarów.Adjust cluster coding.
Zrobić adaptację czujników w module ABS i wspomagania.Do the sensor adaptation in ABS and Steering Assist modules.
Procedury adaptacyjne są opisane na stronie wiki.ross-tech.com. Najlepiej robić to w następującej kolejności:
1. Moduł ABS
- Czujnik G200 (w garażu)
- Czujnik G201 (w garażu)
- Czujnik G85 (na parkingu)
2. Moduł wspomagania
- Czujnik G85 (na parkingu - ta sama procedura ponownie!)
- Ogranicznik skrętu
Adaptation procedures are described on wiki.ross-tech.com. The best order is as follows:
1. ABS module
- G200 sensor (in a garage)
- G201 sensor (in a garage)
- G85 sensor (on a parking lot)
2. Steering Assist module
- G85 sensor (on a parking lot - the same procedure again!)
- Steering limit stop
5. Dodatkowe elementy5. Additional items
MFA+ wymaga wyższego modelu modułu elektryki i modułu komfortu w celu dostępu do menu Light & Vision i Convenience.Hi-line cluster requires hi-line Central Electric Module and Central Comfort Module to enable access to Light & Vision and Convenience Menu.
Dodatkowo, jeśli samochód nie jest wyposażony w nawigację, można podłączyć moduł kompasu, wg schematu:In addition, if the vehicle is not equipped with navigation, compass module can be connected according to the diagram:
Jetta/GLI: 1K5 919 965 A
Rabbit/Golf/GTI: 1K6 919 879
Jetta/GLI: 1K5 919 965 A
Rabbit/Golf/GTI: 1K6 919 879
Części do wiązki:
3D0 972 708 - wtyczka 8pin
000 979 009 - kabel naprawczy (3szt. bo 6 pinów jest wykorzystane)
000 979 021 - kabel naprawczy, żeby podłączyć +12V do bezpieczników
000 979 137 - kabel naprawczy, żeby podłączyć minus
000 979 987 - kabel CAN-BUS (10m)
000 979 950 - miękka szmaciana taśma do obwijania wiązek
Parts for harness:
3D0 972 708 - 8pin flat contact housing
000 979 009 - repair wire (3x as 6 contacts are used, see diagram above)
000 979 021 - repair wire to connect +12V from the fuse box
000 979 137 - repair wire to connect the ground
000 979 987 - CAN-BUS cable in bag (10m)
000 979 950 - webbing adhesive tape
Blogger Dan Schein na to / said:

Where did you buy the Vag Can Commander?

7:36 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Czy vag can commander współpracuje Ci z kablem vag-can-hex? czy masz do niego specjalny kabel?

8:34 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Nie, mam oddzielny kabel do vag can commandera.

5:27 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Widze ze swietnie orientujesz sie w sprawach elektroniki VW. Mozesz powiedziec czy bylby duzy problem z dodaniem opcji pokazywania spalania w Passacie B6 (3c) z 2005r. Obecnie ma maly wyswietlacz i nie ma zadnych przyciskow do zmiany opcji na tym wyswietlaczu (jest tylko zegarek, temperatura i przebieg).
Czy po dodaniu manetki z przyciskami i uruchomieniu jakis opcji przy pomocy VAGa dodalo by mozliwosc pokazywania spalania?
Z zakupem manetki nie bylo by problemu, z kablem tez. Jest jakis schemat podlaczenia przyciskow manetki do licznika (wyswietlacza)?

Z gory wielkie dzieki za odpowiedz!

2:22 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Jeśli nie masz opcji spalania, to znaczy, że nie masz żadnego MFA (opcja 9Q0). Mały wyświetlacz ze spalaniem nazywa się MFA (opcja 9Q2), duży wyświetlacz ze spalaniem nazywa się MFA+ (opcja 9Q5). Opcję możesz potwierdzić na wklejce w bagażniku pod dywanikiem albo w książce samochodu.

Zła wiadomość jest taka, że żeby dodać mały wyświetlacz ze spalaniem, musisz wymienić zegary. Dobra wiadomość jest taka, że masz model 2005 więc nie musisz jechać do serwisu, żeby to zrobić - jak masz dostęp do vag k+can commandera 1.4 możesz to zrobić sam.

Co do wymiany manetki, nie potrzebujesz żadnego schematu. Wymieniasz manetkę i przeprogramowujesz moduł sterujący kierwonicy. Być może będziesz musiał też wymienić sam moduł - nie orientuję się czy Passat ma w każdej wersji modułu wbudowaną obsługę manetki MFA.

4:43 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Hej Wujek :)

Walczę z wymianą zegarów na MFA+ w VW Touran 2004 rok modelowy 2005 i napotkałem problemy. Poza tym jestem też w trakcie wymiany foteli na podgrzewane. Wydaje mi się że możesz mi pomóc w tej materii (z tego co widzę), mam potrzebne interfejsy. Nie widzę natomiast nigdzie kontaktu do ciebie, pewnie tak jest specjalnie albo jestem ślepy :)

W każdym razie żeby nie zaśmiecać wątku komentarzy może dasz mi na siebie jakiś namiar do kontaktu?

do mnie: j_a_r_r_y_p_l_@_g_o_2_._p_l (wykasuj wszystkie podkreślniki z adresu email, numeru gadu-gadu i nicka skype, zabezpieczenie przed botami) gg 1_0_0_7_5_2 skype: j_a_r_r_y_p_l

4:20 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

czy opcje kompasu mozna aktywowac w modelu z poczatku 2005 roku ?Wersja High Line z navi itp. wszystko fabrycznie

12:58 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Witam! Jestem posiadaczem Golf V 1.9 TDI BKC.
Widze ze masz troche lepsze pojecie od tych z ktorymi mialem do czynienia poczynajac od serwisu vw do "tunerow vw"
wiec tam chce zrobic podobna przekladke jak ta ktora tu widzimy powyzej mam maly problem z zegarem mianowicie wskaznikiem temp (jest uszkodzony zegar nie ma zadnych watpliwosci juz jest to sprawdzone) wiec pomyslalem ze zaloze sobie zegar juz z duzym MFA+, do tej pory mialem MFA1/2, niestety zega jaki udalo mi sie kupic jest z konca roku 2007 (koncowka numeru czesci to (1k0 xx xx4 xx)) , autko jest z roku 2004, podobno nie jest mozliwa adaptacja. Czy jedyna szansa jaka mam to znalezienia zestawu wskaznikow do roku 2005, czy mozna cos z tym zrobic inaczej?
Mam juz dosc jezdzenia i umawiania sie z ludzmi w serwisie i po za nim i wydawania kupy kasy na to zeby oni mogli sobie posprawdzac swoje wszystkie mozliwosci, poprostu jestem w stanie wydac troche kasy na sprzet ktorym sobie bede mogl sam to zrobic i bede mial przynajmniej satyswakcjie ze sie udalo. licze na twoja pomoc.
a tak po za tym to tez jestemu juz po raru zmianach dokladnie takich jak ty np. xenon (co do tego troszke zle pusciles u siebie przewod od czujnika poziomowania z przodu), rns 510, skora i podgrzewanie foteli, orginalne ledy z tylu, pilot do garazu, mam jeszcze bluetooth z okablowaniem ale jeszcze nie zamontowany poczekam na ciebie, poniewaz mialem juz dwie proby nieudane, radyjko nie znajduje urzadzenia.
gdybys chcial odpisac to prosze na maila:
kusztek@wp.pl

4:42 AM  
Blogger Unknown na to / said:

Witam. w jaki sposób mogę sprawdzić czy muszę wymieniać moduł komfortu i moduł elekt. przy zamianie zegarów z MFA1/2 do MFA+ ? Mam golfa z 2007 i zwaliły się już zegary niestety po gwarancji.

12:24 PM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Musisz mieć moduły w wersji Hi-Line, żeby mieć dostęp do menu Light&Vision i Comfort. Żeby sprawdzić wersję, musisz znać numer części modułu: do odczytania VAGiem lub fizycznie z modułu.

A zegary MFA+ będą działać bez względu na moduły. Jedyna różnica jest taka, że jeśli nie masz modułów w wersji Hi-Line, to nie będziesz miał dostępu do menu Light&Vision i Comfort.

Sugeruję najpierw próbować zamienić zegary, a potem ewentualnie szukać modułów.

12:41 PM  
Blogger Unknown na to / said:

Moje zegarki to 1K0920864B, jaki więc numer zegarów mam kupić z dużym FIS?

1:43 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Zanim zaczniesz szukać zegarków MFA+, kup sobie (albo pożycz) VAG K+CAN Commander i sprawdź czy odczyta Ci PIN z Twoich zegarów.

Masz Golfa z 2007 i ostatnia cyfra numeru części to 4, więc jest spora szansa, że NIE BĘDZIESZ w stanie odczytać PINu i zrobić zamiany w warunkach domowych (tylko wizyta w ASO i nowy licznik).

5:56 AM  
Blogger Unknown na to / said:

Ja mam obecnie tylko VAG-COMa z ROSS-Techa czyli rozumiem, że tym softem tego nie zrobię?

6:58 AM  
Blogger Unknown na to / said:

Ja mam obecnie tylko VAG-COMa z ROSS-Techa czyli rozumiem, że tym softem tego nie zrobię?

6:59 AM  
Blogger lasek75 na to / said:

Witaj Wuju:)

czy jest szansa, aby przy okazji wymiany z 1/2 FIS/MFA/ na MFA+, włożyć zegary z GTI lub R32 do golfa 1.9 tdi 2007 rok, przegladałem te zegary, podziałka predkosci jest taka sama w GTI i TDI, natomiast podzialka obrotów jest nieco inna. Czy za wskazania prędkości obrotowej jest odpowiedzialny zegar- licznik, czy też licznik dostaje info z zewnątrz z czujnika. Może jest mozliwośc zaprogramowania Vag-iem?

Z góry dziękuję za info.

9:21 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

TDI ma inny zestaw kontrolek niż GTI/R32, więc nie wiem jak to się będzie zachowywać.

Poza tym rocznik 2007 - ciężka sprawa...

1:27 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Udało mi się w końcu wymienić MFA na MFA+, immo śmiga, teraz będę szukał modułu komfortu z 9Q5. Czy wiesz czym się różni moduł wyposażony według ETKI w (PR-5D1+9Q2,9Q5) od (PR-5D2,5D3+9Q2,9Q5) ?? Ten pierwszy ma kolega w analogicznym Touranie z fabrycznym MFA+ i oczywiście menu mu śmiga, pytanie czy ten drugi też by zadziałał, po prostu na rynku części czasem trudno trafić co się szuka a może ten drugi ma coś więcej i też zadziała?

2:57 PM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

5D1 = Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz
5D2 = Carrier frequency 315 MHz
5D3 = Carrier frequency 315 MHz with reduced transmitting power

Wydaje mi się, że to jest częstotliwość działania pilota otwierania drzwi.

5:46 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

315Mhz jest do TPMS. Komforty są dwa wg Pilotów, róznica jets 0,1Mhz i pewnie nie podejda. Walcze tez z dodaniem 19bit modułu komfortu. mam obecie 13 i MFa+. Po instalacji 19bit MFa+ całe MFa+ zgineło wiec problem lezy gdzies indziej, byc moze w adaptacji nowego, pisac jak koś wie.

2:27 PM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Jak masz ustawione bity bajtu 18? Ustaw wszystkie bity bajtu 18 na 0 i spróbuj jeszcze raz.

8:45 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Nie jestem pewien z tymi oznaczeniami które podałeś odnośnie 9Qx. Napisałeś 9Q0 - brak MFA, 9Q2 - MFA, 9Q5 - MFA+. Ja posiadałem zegary MFA i wymieniłem na MFA+, nie działało mi wejście w komputer poprzez manetkę wycieraczek, pomyślałem że zgodnie z tym co napisałeś muszę moduł komfortu na taki z 9Q5. W międzyczasie jak zamówiłem taki moduł zmieniłem sobie kierownicę z multifunkcyjnej starszej (takiej z tel + radio - bez sterowania kompem) na multifunkcyjną nowszy typ (komputer, radio, telefon). Ku mojemu zaskoczeniu bez żadnych zmian w kodowaniu od razu z kierownicy miałem wejście w komputer na MFA+. Zacząłem drążyć temat w ETCE i wyszło mi że:
9Q0- brak MFA
9Q1-MFA
9Q2-MFA+
9Q5-MFA+. Zgadza się to dla kilku VINów aut które znam, mój fabrycznie wyszedł z zegarami 9Q1 (MFA) ale modułem komfortu 9Q2, zegary z MFA+ mają w opisie 9Q2 i jak widać zagadały tylko potrzebowały wyzwolenia w postaci np. tej kiery. Może przez jakieś kodowanie by to też przeszło a może inny sterownik kierownicy?

Pytanie jakie się nasuwa to czym się różni 9Q2 od 9Q5, w ETCE są opisane identycznie (przynajmniej dla mnie). Drugie pytanie czy ktoś wie jak na tej nowej kierownicy zmienić utwór na CD na następny? Ja nie mogę tego zrobić, na starej to działało idealnie a teraz żeby zmienić utwór lub stację radiową muszę się schylać do radia :(

6:01 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Kody:

9Q0 = Without multi-function display/ on-board computer
9Q1 = Multi-function display/on-board computer
9Q2 = Multi-function display/on-board computerwith check control
9Q3 = Multi-function display, without on-boardcomputer and check control
9Q4 = Multi-function display/on-board computerwith check control
9Q5 = Multi-function display with control

Cokolwiek by to nie znaczyło.

Ja zauważyłem, że na przełomie 2006/2007 VW zmieniło sterowanie MFA+. Wcześniej była manetka, a dopiero potem przyciski na kierownicy. Różnica polega na tym, że kiera ma 4 przyciski a manetka 3. Więc jak masz MFA+ przystosowany/zakodowany (nie wiem czy to jest kwestia firmware, czy kodowania/adaptacji) do kierownicy, gdzie przeskakiwanie między ekranami jest tym dodatkowym przyciskiem, to manetką bez przycisku za skarby świata nie będziesz w stanie przeskakiwać pomiędzy ekranami. W drugą stronę (tj. z MFA+ przystosowanym do manetki) się da, bo żeby wejść do MFA+ trzeba przytrzymać przycisk góra-dół, a te przyciski są zarówno na manetce jak i na kierownicy.

Ogólnie polecam MFA+ przystosowany do kierownicy z przyciskami - o wiele wygodniejsze niż użeranie się z manetką.

6:53 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Co do zmiany kawałków CD: u mnie to działa, kiedy na MFA+ jest Radio/Navi i nacisnę przycisk na kierownicy góra-dół. Ale chyba nie wszystkie radia to obsługują. No i jeszcze kwestia tego czy masz wkodowanie MFA+/kierownicę multifunkcyjną w radio, bo wiem, że niektóre modele radii potrzebują tego kodowania.

6:58 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

did you use VAG K+CAN Commander 1.4 ....USB...?
USB?

3:53 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Hey!

I see you did swap the CECM (central electronics module) and the comfort module. But originally, you had the same MFA I have. And I don't see you swapping the control stalk anywhere... how do you control the new MFA+?

Best regards!

4:37 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Yes, VAG K+CAN Commander 1.4 USB. From ebay.

I control the MFA+ with MFSW. I just never had a chance to post this mod since I have changed it several times. Initially I had the MFA+ from 2005.5 controlled with a stalk. Than I got the MFA+ from the 2006 controlled with the MFSW.

7:19 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Witam
Czy zegary z 2006 roku( 1T0 920 873 E)da sie zaadoptowac do vw touran z 2004 roku czy musze kupic inne zegary do 2005 roku. prosze o pomoc i nformacje

11:58 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Hello!
I've came across a problem, when i couldn't get the PIN of a MFA cluster from a 2008 car. I managed to get the PIN from the cluster non MFA (from my car) and i was wondering if an attempt to write the non MFA cluster .bin file into the MFA cluster would damage it in the case that this attepmt will be unsuccesfull.
And i was wondering how many times can you write a .bin file to a cluster if the first attempt is unsuccesful..
Thank you very much!


digital_starchaser@yahoo.com

12:25 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Wymieniłem Licznik z 1K0 920 852B (9Q0 - bez MFA) na 1K0 920 872B (9Q5 - MFA). Obecnie na wyświelaczu źle wyświetla się informacja o otwarciu bagażnika oraz pokrywy silnika, są zamienione. Czy ktoś spotkał się z tym problemem?

7:13 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

zamienione piny przy module komfortu?

1:49 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

W aucie jest oryginalna instalacja, przewody są na swoim miejscu. Poprzedni licznik (1K0 920 852 B) pokazuje prawidłowo otwarcie maski oraz bagażnika. Gdy otworzę maskę, nie ma możliwości włączenia wycieraczek (tak ma być). Zamienić przewody od czujników miejscami?. Przy uchylonym bagażniku nie włączę wycieraczek. Inną sprawą jest pytanie kto podczas deszczu jeździ z otwartym bagażnikiem. Spróbuję jeszcze pozmieniać kodowanie modułu komfortu, są tam nieopisane bity. Wczoraj dla sprawdzenia podmieniłem moduł komfortu na high-line 19 bajtowy, ten sam rezultat. Zamienione informacje na MFA.

8:19 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

jeśli hi-line komfort pokazuje to samo, a VW nie zamieniło w którymś roczniku pinów, to ciężko powiedzieć. żadnego alarmu nie masz?

8:54 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Brak błędów.

12:51 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

brak błędów.

12:52 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Zmina kodowania modułu komfortu nie przynosła oczekiwanego rezultatu.

1:40 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Zmiana kodowania modułu komfortu nie przyniosła rezultatu.

1:44 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Witam ponownie i dziękuję za rady dot. kontrolera elektroniki (trochę czasu minęło) - mam już highline'a i działające dołożone światła przeciwmgielne. Mam kolejne pytanie - mam licznik ze standardowym wyświetlaczem (bez "kompa") + wskazanie temperatury zewnętrznej. Chciałbym mieć wyświetlacz 1/2 FIS (czyli obroty/spalanie itd.) Znam P/N, namierzyłem pasujący licznik. Czy w takim wypadku (mam europejski rocznik 2004 Golf 1.4 fsi) wystarczy prosta wymiana i dołożenie manetki z prawej strony (czy na pewno jest jest potrzebna dla 1/2 FIS?) + operacja z VAG czy coś jeszcze?
Pozdrawiam
Wojtek

10:37 AM  
Anonymous M na to / said:

Witam, Orientujesz się może jaką wersję oprogramowania VAG CAN Commander trzeba mieć żeby wymienić licznik w Seacie Leonie 1P (II gen. przed facelift-em) (w sumie jest to to samo co Golf 5)? Chcę wymienić licznik z małym wyświetlaczem (1/2) z roku 2006 na licznik z dużym wyświetlaczem (full) z roku 2009, samochód jest z roku modelowego 2007?

9:48 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Witam,
VAG CAN Commander 3.6 dał radę.
Pozdrawiam

3:03 AM  
Blogger kuba.graca na to / said:

Cześć, widzę że orientujesz się w Vag-Can Commander 1.4. Czy wiesz dlaczego w adaptacji licznika (unit 07) przy próbie zmiany wartości w kanale 04 (zmiana języka) nie można zapisać wartości do sterownika? pojawia się komunikat: "Negative response of the request!!!". Auto:VW Touran 2006r. Pozdrawiam

12:26 PM  
Blogger maly_szpiegu na to / said:

Ten komentarz został usunięty przez autora.

6:42 AM  
Anonymous vw-sklep na to / said:

Sporo ciekawych informacji. Pozdrawiamy!

4:01 AM  
Blogger Slawek A na to / said:

Witam kupiłem vag commander 5.5 i nie mam opcji read immo data. Nie ma takiej ikonki i nie mam jak odczytać pin I immo data z licznika vdo i visteon. Chciałem wymienić z 1/2 fis na Full fis.

1:55 PM  
Blogger Slawek A na to / said:

Auto golf plus 2005r. Licznik 1k0920970L i 1k0920861m.

2:18 PM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close

Modyfikacje dziękczynne / Thanksgiving retrofits

Zbliża się długi weekend. Ponieważ nigdzie się nie wybieramy, postanowiłem wreszcie władować do samochodu co następuje:Long weekend is coming. We are not going anywhere so I decided to retrofit as follows:
- Klimatronik
-Wzmacniacz
-Inwerter 115V
-Anteny GPS/SAT na tylnej szybie
-Spryskiwacze reflektorów
-Ogrzewane spryskiwacze szyby
-Kable do MDI
-9 bitową bramkę CAN
-Oświetlenie podłogi tylnych siedzeń
- Climatronic
-Premium sound Amplifier
-Inverter 115V
-GPS/SAT antennas on rear window
-Headlight washers
-Heathed windshield washers
-MDI harness
-9-bit CAN Gateway
-Rear footwell lights

piątek, października 10, 2008

Otwieracz drzwi garażawych / Garage door opener - Homelink

Zainstalowałem wreszcie pilota do drzwi garażowych. Poprzednia próba się nie udała, bo myślałem, że dostałem uszkodzony egzemplarz. Wiązkę sufitową wykluczyłem, bo wcześniej zainstalowałem wiązkę z opcją zasilania pilota. Nie wziąłem tylko pod uwagę, że wiązka w słupu przednim może nie mieć przewodu zasilającego pilota. Trzeba był znów zdejmować podsufitkę i pociągnąć jeden kabel.I finally installed Homlink visor. Last attempt was unsuccesful as I thought I got the faulty visor. I had earlier installed the roof harness with Homelink option. I just did not realize the A pillar harness lacks the Homelink power wire. I had to remove the headliner and wire the missing power line.
Zaletą takiego podłączenia (w stosunku do rozdzielania zasilania lampki sufitowej) jest to, że pilot jest nieaktywny dopóki nie przekręcę kluczyka, co utrudnia potencjalnemu włamywaczowi do auta włamanie do garażu.The advantage of separate power wire (as opposed to the commonly used power line from the vanity light) is the fact that Homelink is inactive till the ignition is on, what makes it slightly harder for the potential car burgler to enter the garage.
Blogger Tom's Cars na to / said:

Witam. Mam już takie słoneczniki w Passacie B5 FL. Ci jest mi jeszcze potrzebne żeby przyciski można było programować i ogólnie żeby działały? thomas1919@gmail.com

10:06 AM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close