piątek, października 12, 2012

(Mk2) Zamiana hamulców / Brake swap

Skończyłem prawie zamianę hamulców na wersję z '91 GLI. Generalnie większe i wentylowane tarcze z przodu i tarcze zamiast bębnów z tyłu. I muszę powiedzieć, że cały proces był dobrym i złym pomysłem jednocześnie. Dobrym, bo przy okazji znalazłem kilka innych rzeczy, które wymagały uwagi. Złym, bo musiałem wymienić dosłownie cały układ hamulcowy. Wszelkie próby odkręcania metalowych rurek kończyły się zazwyczaj zerwaniem nakrętki (rdza). Do tego doszła wymiana przednich zwrotnic (inne mocowanie hamulców), więc wymieniłem również łożyska i przyguby kulowe.I am almost done swapping the brakes to '91 GLI version. In general, front rotors are bigger and vented and rears are disks instead of drums. And I must admit it was a bitter sweet experience. Sweet because I found few more things that required attention. Bitter because I had to replace entire braking system. Any attempt to unbolt the brake line ended up in the stripped nut (rust). In addition, I had to replace front hubs (different brake bolting) so I decided to replace bearings and ball joints.
Dodatkową atrakcją okazała się utrącona obudowa maglownicy (nie dało się przymocować gumowego rękawa), więc do wymiany poszedł praktycznie cały układ kierowniczy (węży wspomagania też się nie dało odkręcić bez urwania nakrętek).Additional attraction was damaged steering rack enclosure (I could not permanently attach the boot), so I had to replace pretty much the whole steering system (the power steering lines ended up stripped the same way as brake lines)
Ostatnim elementem, który wymieniłem był wydech. Miał dziurę za strumienicą a końcowy tłumnik był urwany.Last piece I replaced was exhaust. There was a rust hole in a down-pipe and rear muffler was gone.
Jestem na etapie skręcania wszystkiego do kupy, zalałem i odpowietrzyłem hamulce, wczoraj przyszły opony do nowych felg (15" Sebring), przyleciały reflektory europejskie z regulacją zasięgu (dzięki, Tato!), więc powoli można myśleć o opuszczeniu garażu. W sam raz, bo w Touaregu trzeba zrobić przegląd 70 tys. mil.I am bolting everything back, filled and bled the brakes, yesterday received a set of tires for new wheels (15" Sebrings), e-codes with leveling arrived (thanks, Dad!), so it is high time to leave the garage. About time since Touareg is due for 70k maintenance.
Anonymous Anonimowy na to / said:

Cześć, pogratulować zapału i podejścia.
Pokaż całość w wolnej chwili.
Też jestem zwolennikiem (fanatykiem VAG)
Daj jakiś namiar na siebie

12:35 PM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close