środa, października 24, 2012

(T2) Przegląd 70 tys. mil / 70k miles inspection

W weekend zrobiłem przegląd 70 tys. mil: wymiana oleju i filtra oraz zamiana kół przód-tył. Trochę przerażający jest fakt, że przednie opony są już połowicznie zeżarte. Tył był w miarę dobry. Cały komplet był kupiony rok temu.During the weekend I did 70k miles inspection: oil and oil filter change plus rotating wheels. It is slightly scary that the front tires are already half gone. The rear ones seem to be still ok. The whole set was bough a year ago.
Oprócz tego wymieniłem jeszcze wykładzinę prawego przedniego nadkola. Była potargana i ocierała o koło przy ostrym skręcaniu w prawo. Nie wiem od czego się to zrobiło, ale przed wizytą w serwisie z okazji wymiany turbin tego nie było.Other than that I have replaced right front wheel liner. It was torn and scrubbed against the wheel during right turns. Don't know what happened, but I am sure it was ok before the turbo chargers replacement at the local dealership.
Ostatnią rzeczą którą wymieniłem był przegub kulowy drążka sterowniczego. Skurczybyk był tak zardzewiały i zapieczony, że nie szło go ruszyć nawet z pomocą palnika. Ostatecznie w ruch poszedł Dremel i przecinak i tyle zostało ze tego przegubu:Last piece I have replaced was tie rod end link (ball joint). This thing was so rusted and stuck that I could not move it even with a help of torch. Eventually, I used a Dremel and a chisel and that's what's left from that ball joint:
Przy okazji porównanie originalnego narzędzia VW 3287A do ściągania przegubów z chińską podróbką. Chińskie gówno się pogięło (oś na ostatnim zdjęciu) a przegub ani drgnął. Niemieckie narzędzie przekręciłem kilka razu i po robocie.BTW this is a comparison of original VW special tool 3287A to remove ball joints with the Chinese knock-off. Chinese crap bent (axle on the last picture) and the ball joint did not move. German one did the job in few seconds.